8/26/2008

Cukuplah Konsert Mungkar!

Pihak yang meluluskan Konsert artis simbol seks Avril Lavigne berlansung sedangkan kita sedang menyambut Merdeka dan Ramadan wajar membatalkan kelulusan tersebut. Bukan atas sentimen politik tetapi atas nama membela kebenaran.

Entah apa yang difikirkan hingga membenarkan perosak bangsa dan agama bermaharajalela merosakkan anak-anak muda di tanahair kita! Yang lebih menyedihkan konsert ini berlansung di saat kita menyambut kemerdekaan negara dan ketibaan Ramadan al-Mubarak. Telah banyak kali hati kita terguris dengan sikap tidak prihatin seperti ini semata-mata untuk meraikan orang lain hinggakan adat dan agama kita terus ternoda! Kononnya atas nama kebebasan segala macam budaya peruntuh nilai-nilai murni yang ditanamkan selama ini. Saya pun tidak faham kenapa di satu pihak kita mempromosikan modal insan, nilai murni dan Islam Hadhari tetapi dalam masa yang sama kita membenarkan elemen perosak memamah rakus nilai-nilai tersebut. Ibarat kata Dr Yusof Al-Qardhawi: "Bagaimanakah sebuah bangunan akan siap jika hanya seorang yang membinanya sedangkan 10 orang lagi meruntuhkannya?.

Para ulamak harus bangkit menentang segala kemungkaran yang berlaku ditanahair kita tanpa rasa takut dan bimbang!!! Nyatakan suara anda di Masjid, Surau dan dalam dakwah anda!!!

No comments: