6/03/2010

Gaza...episod baru!

Ada perkara menarik dilihat di sebalik tragedi serangan rejim zionis ke atas kapal misi kemanusiaan Gaza Mavi Marmara yang mengakibatkan 19 terbunuh dan 30 yang lain cedera. Selepas sahaja tragedi tersebut berlaku saya segera mencari berita dan video kejadian serangan itu khususnya di laman web You Tube. Namun secara mendadak You Tube menyajikan video-video yang menunjukkan bahawa askar Israel dibelasah sebaik sahaja turun ke kapal tersebut. Siap dengan video dari pelbagai sudut yang digunakan sepenuhnya oleh agen propagandis Israel untuk menunjukkan kepada dunia bahawa peserta konvoi tersebutlah yang bertindak ganas terlebih dahulu.
Inilah yang dinamakan Yahudi@Zionis, mereka memang licik melakukan jenayah hinggakan dunia khususnya Amerika dan negara Eropah masih teragak-agak bertindak ke atas mereka. Dalam isu serangan ini, sejurus sahaja ia berlaku, propagandis Zionis terus menerus memasukkan video-video yang memaparkan peserta konvoi memukul askar Zionis dengan kasar. Begitu juga dengan video yang memaparkan bahawa kapal Mavi Marmara membawa senjata seperti parang, tukul besi dan lastik yang kononnya untuk dibekalkan kepada pejuang Hamas di Gaza.
Inilah strategi yang dilakukan oleh Israel secara sistematik dan berterusan dalam menakluk negara Palestin. Dalam berdepan dengan rakyat Palestin, rejim zionis dengan aktif mempromosikan kepada dunia bahawa rakyat Palestin adalah terdiri dari pengganas dan wajar diperangi. Sebaliknya rakyat yahudi dan rejim pengganas zionis adalah pihak yang terpaksa mempertahankan diri. Semua saluran media digunakan bagi mengiyakan propaganda mereka ini, hinggakan banyak berita, gambar dan video yang memaparkan tragedi di Palestin yang disalurkan oleh media negara-negara di dunia termasuklah negara Islam adalah bersumberkan media Barat yang pro Yahudi. Malah siri penghinaan terhadap Islam dan Nabi Muhammad SAW pada hakikatnya dibayangi oleh Yahudi dengan tujuan memburukkan Islam dan secara tidak langsung memberi kesan kepada pejuang-pejuang Islam di Palestin.
Peristiwa 11 September juga telah mendedahkan bagaimana peranan Yahudi mencetuskan kebencian dunia kepada Islam. Kesan dari persitiwa tersebut telah menyebabkan banyak negara Eropah bersikap anti Islam dengan mengharamkan pakaian menutup aurat dan menyekat pembinaan masjid. Ini semua adalah akibat dari propaganda yang dimainkan oleh Yahudi yang sudah lama memerangi Islam dengan cara dan jalan yang begitu halus dan licik.
Yahudi juga berusaha menjadi isu Gaza@Palestin sebagai isu negara bangsa dan cuba sedaya upaya menghilangkan imej hak orang Islam ke atas Masjid Al-Aqsa dan tidak mustahil isu Gaza ini juga dicetuskan oleh propagandis Yahudi bagi memalingkan umat Islam dari isu sebenar iaitu Masjid Al-Aqsa. Terdapat banyak bukti yang menunjukkan bahawa niat sebenar Yahudi ialah mahu meruntuhkan Masjid Al-Aqsa dan pastinya usaha itu sedang giat dilakukan ketikamana dunia hanya menfokuskan kepada Gaza!
Yahudi juga pada hari bukan sekadar menjadi pemandu kepada segala keputusan yang dibuat di White House tetapi negara-negara Islam juga banyak yang telah dipengaruhi oleh Yahudi. Jika tidak mengapakah banyak negara Islam yang berdiam diri sekian lama meskipun rakyat Palestin disembelih dan dibunuh saban hari? Jika bersuarapun hanya seperti melepaskan batuk ditangga. Dalam isu Gaza, dimanakah Arab Saudi, Jordan, Syria, Morocco, Kuwait, Bahrain, Qatar dan lain-lain? Dimanakah suara OIC? Adakah cukup sekadar Amru Musa menempelak serangan tersebut kemudian berdiam diri, sedangkan bumi Palestin semakin mengecil dan sudah hilang dalam peta dunia? Malah lebih malang lagi kita masih menaruh harapan kepada PBB dan Amerika Syarikat membantu menyelesaikan kemelut ini? PBB dan Amerika sebenarnya adalah talibarut Israel! Malah kita didedahkan bahawa sebelum serangan yang berlaku ke atas kapal Mavi Marmara, Pentagon sudah mengetahuinya dan askar zionis sudah mendapat lampu hijau melakukan serangan tersebut! Apakah masih ada harapan dari Obama yang pada awalnya menunjukkan sikap lunak dengan negara Islam tetapi ia seperti anjing yang ekornya bergelumang dengan tahi!
Kita juga, pada hakikatnya begitu kecewa dengan pemerintah negara umat Islam yang masih bermain wayang dalam isu Palestin. Lihat sahaja kerajaan Mesir, mereka bukan sahaja membina tembok di dalam tanah di sempadan Gaza malah menghalang bantuan kemanusiaan ke Gaza. Di manakah Mufti Mesir yang begitu alim? Di manakah Syeikh Azhar yang begitu faqih? Takkan mereka ini buta dengan apa yang berlaku? Apakah tiada fatwa yang menyatakan bahawa apabila negara Islam diserang dan apabila umat islam disembelih, semua orang Islam wajib bangkit berjihad? Bersuaralah wahai para ulama agar menasihati Hosni Mubarak supaya membantu orang Islam di Gaza@Palestin. Begitu juga kita amat kecewa dengan sesetangah negara Islam yang masih lunak mengadakan hubungan samada secara lansung dan tidak lansung dengan Israel malah ada negara Islam yang sanggup menjadikan syarikat antarabangsa yang ditaja oleh Yahudi sebagai penasihat kepada kerajaan!
Inilah hakikat yang berlaku dalam isu Gaza@Palestin.....semoga disebalik persitiwa yang berlaku dapat mencetuskan kesedaran dunia bahawa ketidaktenteraman di Asia Barat malah di dunia ini adalah berpunca dari kejahatan Yahudi Zionis. Kita juga berharap agar rakyat di negara-negara bukan Islam seperti Singapura, Thailand, Cina, Korea, Jepun, Eropah dan lain-lain mula sedar bahawa selama ini mereka dimomokkan dengan media pro Yahudi yang telah banyak melakukan penipuan dan pembohongan bertali arus. Malah kepada rakyat Amerika yang jujur dan prihatin, kita berharap agar mereka mula membuka mata bahawa selama ini kehidupan mereka diatur oleh Yahudi yang menyebabkan mereka termakan dengan propaganda Yahudi. Peperangan di Afghanistan dan Iraq yang menyebabkan askar Amerika terbunuh begitu ramai sebenarnya diatur oleh zionis yang sanggup menjadikan rakyat Amerika yang majoritinya beragama Kristian sebagai proksi mereka sehingga terkorban tanpa sebarang matlamat jelas dalam peperangan tersebut!
Serangan ke atas konvoi keamanan Gaza pastinya membuka lembaran baru dalam episode peristiwa akhir zaman yang telah disebut oleh Rasulullah SAW di dalam hadis-hadisnya…..

video

4 comments:

peter said...

Salam, ustaz.

Cerita tentang Gaza dah lama. 62 tahun dah. Tapi, kita umat Islam, macam ini sajalah. Hari ni kena serang, hari nilah semua berprotes. Esok aman balik.

Kita menang sorak saja. Bising itu ini, Israel sikit pun tak terkesan.

Sama juga boikot, kita boikot itu ini. Ada tulisan Allah, Muhammad. Macam-macam lagi. Tapi, kita masih macam tu juga. Dan mereka tak terkesan pun. Kita mengaku benci Israel, tapi cara hidup kita masih mencontohi mereka. Pemikiran kita berkiblatkan mereka. Hiburan, pergaulan bebas, judi.

Jadi, apa usaha kita boleh buat untuk buktikan kita bukan sekadar menang sorak. Sehari menang, berhari-berhari tetap kalah?

The Think Tanker said...

Terima Kasih Ustaz atas penulisan yang mantop

Cuma ana nak mintak pandangan Ustaz mengenai apakah usaha yang praktikal yang boleh dilakukan oleh Pemerintah Malaysia dan rakyatnya agar kita bukan sahaja berdoa semata tetapi ada usaha murni yang boleh dilakukan...

Minta penjelasan Ustaz...

Zuridan Mohd Daud said...

Wkmslmwrh...Kalau gitu jgnlah bersorak sahaja@demo sahaja. Lepas tu buatlah kerja amal Islami. Usaha dakwah tetap diteruskan dan ditingkatkan, kerana kita tidak ditanya kenapa Masjid Al-Aqsa tidak bebas lagi? Tetapi kita akan ditanya apa usaha yg kita buat. Tarbiyah, dakwah fardiyah, dakwah melalui penulisan, dakwah melalui aktiviti keilmuan dan mcm2 lagi. Pendek kata kerja Islam terbentang luas di depan kita, hanya peroalannya, kita buat ke tidak? Sorak@demo+kerja+dakwah+tarbiyah=Redha Allah.
Siapa kata Yahudi@Israel tak terkesan? Mereka sebenarnya semakin hari semakin resah dan tertekan. Hidup mereka tidak pernah rasa tenteram dan aman kerana begitu takut dgn jihad umat Islam...mereka sebenarnya menunggu janji Allah Taala, mereka berhimpun di bumi Al-Aqsa kerana bakal menerima padah akhirnya.Bacalah hadis-hadis berkaitan peristiwa akhir zaman... Janji Allah dan RasulNya pasti akan berlaku! Saya optimis dan yakin...

ichwana said...

We must save our gaza, because gaza is moeslem land not yahudi land...
Please visit our website www.unand.ac.id and my blog ichwana.blogdetik.com