3/13/2008

Kejutan PRU12 lambang Kuasa Ilahi


Kejutan PRU 12 memang tidak dapat disangkal lagi. Semua pihak menyatakan rasa hairan dengan apa yang termaktub pada tanggal 8 Mac 2008 lalu. Semalam saya terserempak dengan seroang rakan pemuda UMNO dan beliau ucapkan tahniah kepada saya. Hairan jugak kenapa tahniah? Saya bukan wakil rakyat yang menang! Mungkin dia anggap saya antara 1.4 bilion golongan muda yang menyatakan silent protest sepertimana yang dinayatakan oleh ZAM bekas menteri penerangan yang turut kecundang.

Namun apa yang saya ingin nyatakan ialah inilah masa dan saat paling baik untuk kita kembali insaf bahawa tiada yang kekal berkuasa di atas muka bumi ini. Bukankah 'kuasa' tu milik Allah. Dia berikan kepada siapa yang dikehendaki dan Dia tarik balik dari pada sesiapa sahaja yang Dia telah berikan kuasa. PRU 12 juga membuktikan bahawa sifat 'angkuh' hanya akan meranapkan diri. Sebelum PRU 12 ramai yang menunjukkan lagak 'angkuh' seolah-olah tiada kuasa yang boleh mengalahkan kita. Namun hakikatnya yang perlu di terima iala Kuasa Allah Taala adalah segala-galanya......ALLAHUAKBAR!!!

Cuma ada satu kemusykilan yang masih belum terungkai iaitu pendekatan DAP yang mula menampakkan sikap agresif menukar dan membatalkan dasar-dasar tertentu tanpa menilai risikonya terhadap rakyat. Contohnya spt DEB. Memanglah hasilnya tidak nampak tetapi untuk menghapuskannya tidak sepatutnya terlalu awal. Cukup sekadar perbetulkan mana yang silap dan letakkan pada landasan yang betul. Sebagai Melayu Muslim memang ada terguris dengan sikap Lim Guan Eng yang agaknya tidak mengambil kira bahawa ia berada di Malaysia Tanah Melayu dan bukannya di Tanah Besar China.!!

No comments: